Co zrobić, żeby lepiej spać?

Każdego poranka, w tysiącach polskich domów rozgrywa się ten sam dramat. W spowitych ciemnościami domach rozlega się przeraźliwy dźwięk, który sprawia ból mieszkańcom. Brzmi jak początek horroru? A to tylko opis pobudki w wielu domach. W dzień prowadzimy bardzo aktywny tryb życia, mamy sporo obowiązków. Noc powinna być momentem odpoczynku dla ciała i organizmu. Niestety w praktyce to się nie sprawdza. Bardzo wiele osób budzi się rano niewyspanych, bez energii i mocy. A do pracy iść trzeba… To co zrobić, żeby zmienić ten stan rzeczy? Dziś przedstawiamy kilka złotych zasad, które pozwolą Ci poprawić jakość snu!

Dobierz odpowiedni materac

Najczęściej przyczyną złego snu jest nieprawidłowy materac. Zacznijmy od tego, że bardzo dużo osób nie śpi na łóżku, tylko na różnych dziwnych meblowych wynalazkach – kanapach, rogówkach, rozkładanych fotelach. Niestety takie meble nie są dostosowane do codziennego spania. To fantastyczny pomysł na przenocowanie gości i na tym nocna rola kanapy się kończy! Do spania trzeba wybrać materac, który będzie dopasowany do potrzeb użytkownika. Jeżeli macie duże łóżko małżeńskie to warto wybrać materac kieszeniowy, ze strefami o różnym stopniu twardości. Dlaczego akurat taki? Żeby Twoja żona, która ma delikatniejsza budowę od Ciebie, nie czuła tego jak przewracasz się na drugi bok. To się nazywa wygoda!

Nocna dieta

Żeby nasz organizm porządnie odpoczął, nie możesz obciążać go na noc zadaniami, np. trawieniem. W stwierdzeniach, że ostatni posiłek powinieneś zjeść na dwie godziny przed snem nie ma ani trochę przesady. Unikaj też kawy, mocnej herbaty, napojów energetycznych i alkoholu. Twój organizm nie będzie pobudzony, ani zajęty metabolizmem. Szybciej się wyciszy i zapadnie w odżywczy sen.

Świeże powietrze na dobry sen

Może wydać się Wam to zabawne, ale ruch na świeżym powietrzu, przed snem działa jak najlepsza tabletka nasenna. Wiemy, że wciąż jest za mało czasu na wszystko, ale mimo to postaraj się wygospodarować choćby pół godziny. Idź pobiegać, przejedź się na rowerze, albo wybierz się na spacer z ukochaną. Zanim rzucisz się na łóżko, wywietrz sypialnię. Rano wstaniesz znacznie bardziej wypoczęty!

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *