Dbaj o siebie

Ławeczka do ćwiczeń – ważne wyposażenie siłowni

• Zakładki: 7


Proste, skośne, regulowane, olimpijskie, z modlitewnikiem – ławki treningowe to ważne wyposażenie siłowni. Choć wiele osób kojarzy ten rodzaju sprzętu z wyciskaniem sztangi na klatę, każdy typ ławki ma do spełnienia inne zadanie, rozwijając różne partie mięśniowe. Ze względu na budowę i zastosowanie wyróżniamy 4 podstawowe typu ławek – proste, skośne, regulowane i pod sztangi. Możliwość dodania takich elementów jak modlitewnik czy też dźwignia pozwala na urozmaicenie treningu. 

Wybór ławki treningowej nie należy do najprostszych zadań. Każdy rodzaj ławki oferuje inne możliwości. Jeśli szukasz wyposażenia do siłowni, ale nie wiesz, który sprzęt w pełni zaspokoi twoje potrzeby, zapoznaj się z naszym miniprzewodnikiem po ławeczkach do ćwiczeń.

Wyposażenie siłowni – ławka płaska 

Wygląda jak standardowa ławka, z tą różnicą, że nie służy do odpoczynku. Ten rodzaj wyposażenia siłowni jest prosty w montażu i obsługuje szeroki zakres ćwiczeń, więc zdecydowanie warto zdecydować się na jego zakup. Ławka płaska zapewnia stabilne miejsce do wykonywania różnych ćwiczeń pchających i ciągnących z użyciem hantli, gryfów, odważników kettlebell i taśm oporowych. Idealny wybór nie tylko na dobry początek.   

Wyposażenie siłowni – regulowana ławka do ćwiczeń 

Regulowana ławka pozwala na ustawienie jej pod kątem, który pozwala na wygodne wykonywanie ćwiczeń.  Szczególnie polecane są osobom początkującym, które narzekają na ból pleców i ramion podczas wykonywania ćwiczeń. Ma to oczywiście związek z brakiem wprawy i małą siłą mięśni. Regulowana ławka pozwala utrzymać plecy w jednej linii, minimalizując ryzyko wystąpienia bólu wynikającego ze złej postawy. Ustawienie regulowanej ławki pod różnymi kątami pozwala celować w różne mięśnie i ćwiczyć na wiele sposobów.

Ławka olimpijska 

Ławka olimpijska to ławka do podnoszenia ciężarów, która może wytrzymać ekstremalne obciążenie. To tak naprawdę podstawowe wyposażenie siłowni. Może być wykorzystywana zarówno do treningu typowo siłowego, jak i cardio. Jeśli wyposażysz ją w takie akcesoria jak modlitewnik, uchwyt na nogi czy miejsce na hantle, dokupując sztangę z gryfem, będziesz mógł przeprowadzić pełny trening jak w klasycznej siłowni. Ławka olimpijska regulowana ze stojakami to sprzęt, który może zastąpić ławki prostą, skośną, na barki, a także stojak do przysiadów. Jeśli zdecydujesz się kupić ławkę treningową olimpijską do swojej domowej siłowni, zwróć szczególną uwagę na użyte materiały i nośność. Tego typu wyposażenie siłowni jest dużo cięższe niż ławka prosta.

Ławka do ćwiczeń brzucha 

Ten rodzaj wyposażenia siłowni celuje w rozwój mięśni brzucha na wiele różnych sposobów. Ławkę można ustawić tak, by opadała lub się pochylała. Specjalne rolki blokują stopy podczas ćwiczeń.  Ławeczka do ćwiczeń brzucha pozwala wydłużyć zakres pracy mięśnia, doprowadzając do jego pełniejszej aktywacji i lepszego rozbudowania „sześciopaku” i warstw mięśni położonych pod nim. Sprzęt pozwala na wykonywanie zestawu ćwiczeń zarówno na siedząco, jak i leżąco. 

Ławka z modlitewnikiem 

Ten rodzaj ławki znakomicie sprawdza się w przypadku treningu barków, bicepsów, tricepsów, przedramion, klatki piersiowej, a także brzucha, pleców i nóg. Pozwala na wzmocnienie całego ciała. Zapewnia większy zakres ruchu niż ćwiczenia z użyciem innego sprzętu. Trening bicepsów przy wykorzystaniu ławki z modlitewnikiem pozwala na lepsze wyizolowanie mięśnia niż w przypadku wykorzystania samych hantli. Pochylona pozycja modlitewnika odciąża plecy podczas treningu. 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą SportsArt.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
17 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *