Dbaj o siebie

Białko roślinne w diecie wegańskiej sportowca

• Zakładki: 8


Jesteś weganinem lub wegetarianinem i jednocześnie miłośnikiem sportu? Przeczytaj artykuł poświęcony pewnemu pełnowartościowemu białku roślinnemu, które może Cię zaskoczyć. Dowiedz się, jakie ma właściwości i dlaczego jest lepsze niż popularniejsze sojowe. Zapraszamy!

Białko konopne a siłownia

Wyjątkowym białkiem roślinnym, o którym mowa we wstępie, jest białko konopne. To produkt wprost idealny dla ćwiczących wegan i wegetarian, stanowiący długotrwałe paliwo podczas czasu spędzanego na siłowni bądź też w trakcie wykonywania wymagających treningów innego rodzaju.

Białko konopne ma dużo kwasów tłuszczowych, dzięki czemu rozkłada się etapowo, uwalniając energię długo. Ponadto białko z konopi jest lepiej przyswajalne niż większość białek roślinnych, co powoduje, że łatwiej budować na nim masę mięśniową.

Białko konopne a dieta redukcyjna

Jeśli nie ćwiczysz po to, by zbudować masę mięśniową, lecz aby schudnąć, białko z konopi jest także dla Ciebie. Ze względu na wysoką zawartość błonnika białko konopne wspomaga metabolizm, powoduje szybkie uczucie sytości i reguluje trawienie.

Białko konopne vs. białko sojowe

Soja stanowi jeden z najpopularniejszych wegańskich zamienników mięsa. Warto jednak wiedzieć, że białko sojowe jest mniej wartościowe niż konopne. Wynika to z mniejszej biodostępności białka znajdującego się w soi, a także potencjalnego działania alergicznego, wzdymającego. Ze względu na odmienne sposoby pozyskiwania tych dwóch białek w wersji konopnej znajduje się więcej wartości odżywczych, jakże ważnych dla osób mających dużo ruchu.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Hempking.eu.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
8 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.