Klasy samochodów. Część druga
W poprzedniej części artykułu przybliżyliśmy klasy A, B i C, czyli samochody małe i kompaktowe. Sprawdźcie, jakie rodzaje samochodów kryją się za kolejnymi literami:
Segment D
To klasa nazywana średnią albo rodzinną, używana do opisywania samochodów, które mogą zapewnić komfortowe warunki jazdy nawet pięciu osobom dorosłym (z bagażem!) na dłuższym dystansie. W miastach mogą sprawiać kłopoty przez wzgląd na ich długość i szerokość. Samochody z tego segmentu można wypożyczyć m.in. tutaj: compass.waw.pl. W segmencie D mieszczą się także samochody z klasy średniej „premium”, najczęściej droższe i lepiej wyposażone, produkowane przez takie marki jak Jaguar czy Lexus.
Przykłady: Citroën C5, Opel Insignia, Peugeot 508, Volkswagen Passat.
Segment E
To klasa „wyższa-średnia”, czyli samochody komfortowe, duże i bogato wyposażone. Przeznaczone przede wszystkim dla rodzin, do podróżowania na dalekich trasach i dla celów reprezentacyjnych, np. dla dyrektorów większych firm. To samochody znacznie dłuższe i szersze, niż te z poprzednich segmentów, dlatego niezbyt dobrze poradzą sobie podczas manewrów w centrum miasta. Pojemność to z reguły minimum 2 litry, a ich moc raczej nie spada poniżej 130 KM. Linia nadwozia jest efektowna, podobnie jak wyposażenie, z reguły obejmujące takie elementy, jak w pełni skórzana tapicerka, czterostrefowa klimatyzacja i bardzo dobry system audio.
Przykłady: Alfa Romeo 166, Citroën C6, Peugeot 607, Audi A6, Lexus GS.
Segment F
To duże i przestronne, luksusowe samochody (w tym limuzyny) z najlepszym wyposażeniem, zawieszeniem, systemami bezpieczeństwa i najmocniejszymi silnikami. Wykorzystywane przede wszystkim przez władze państwowe z najwyższego szczebla i członków zarządu dużych firm. W samochodach niższych klas największy komfort ich twórcy zapewniają kierowcy i pierwszemu pasażerowi, w samochodach z segmentu F priorytetem jest komfort pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. W wyposażeniu często znajdują się takie elementy, jak ogrzewanie postojowe, elektryczne masażery i ogrzewanie w fotelach. W segmencie F mieszczą się także samochody „ultraluksusowe” (F+), produkowane przez najlepsze firmy, często na specjalne zamówienie klienta (np. Maybach 62, Bentley Continental).
Przykłady: Cadillac DTS, Jaguar XJ, Lexus LS, Volkswagen Phaeton, Audi A8.
Segment G
To bardzo pojemna klasa samochodów sportowych, osiągających najwyższe prędkości, a jednocześnie najwyższe ceny, liczone często w milionach złotych. To pojazdy produkowane często w bardzo małych, limitowanych seriach. Segment G+ to samochody „supersportowe”, przystosowane do osiągania najwyższych prędkości i największego przyspieszenia (np. Chevrolet Corvette, Lamborghini Aventador). Część z nich, jak Pagani Zonda, w niektórych krajach nie zostały dopuszczone do ruchu drogowego.
Przykłady: BMW serii 6, Jaguar XK, Maserati GranTurismo, Porsche 911
4 thoughts on “Klasy samochodów cz. II”